Doğum Belirtileri

Doğumun tam olarak ne zaman başlayacağını önceden kestirmek zordur. Doğumun erken belirtileri olsa bile bebeğiniz günlerce veya haftalarca öyle kalabilir.

Doğumun yaklaştığının belirtilerine bakacak olursak;

1. Özellikle ilk gebelikte doğumdan yaklaşık 1 ay önce bebek aşağı iner. Bunu siz üst tarafta rahatlama, alt tarafta ise baskı hissi ve sık idrara çıkma şeklinde hissedebilirsiniz.
  2. Braxton Hicks kontraksiyonları denilen yalancı doğum sancıları gebeliğin 28. haftasından itibaren başlar. Doğum yaklaştığında ise sıklığı ve şiddeti artar. Bu yalancı doğum sancıları rahim ağzında yumuşama ve açılmaya neden olur. Ama bu açılmanın olmuş olması doğumun çok yakın olduğunu gösteren bir bulgu değildir. Özellikle daha önce doğum yapmış kadınlarda rahim ağzında 2-3 cm lik açıklık olabilir ve kadın bu açıklıkla günler-haftalarca dolaşabilir.
  3. Nişan denilen kanla karışık sıvının gelmesi doğumun 24 saat içinde başlayacağının habercisidir. Ancak eğer kanama parlak kırmızı renkte ve aktifs,  bu kanamanın altında plasenta previa (eşin önde gelmesi) veya dekolman plasenta (eşin erken ayrılması) gibi ciddi nedenler yatabilir. Bu durumda mutlaka acilen kadın doğum doktorunuzu aramanız gerekir.

Hangi durumlarda doktorunuzu aramalısınız?

1. Gerçek doğum sancıları başladığında doktorunuzu aramanız gerekir. Ama hastaların en büyük sıkıntısı yalancı doğum sancısı ile gerçek doğum sancısını ayırt etmekte zorlanmalarıdır.  Aslında yalancı doğum sancısı ile gerçek doğum sancısının ayırımı çok basittir. Eğer sancılarınız düzenli aralıklarla geliyorsa, şiddeti ve süresi  giderek artıyorsa ve ağrılar dinlenmekle geçmiyorsa gerçek doğum sancılarınız başlamıştır.
  2. Suyunuz geldiyse hemen doktorunuzu aramanız gerekir. Genelde önce sancılar başlar, su sonradan gelir. Ama bazı hastalarda sancı olmadan sadece su gelebilir. Bu suyun miktarı az da olabilir çok da olabilir. Su gelmesi akıntı ile karıştırılmamalıdır. Su gelmesi “farkında olmadan idrar kaçırmışsınız” gibi bir hisse neden olur. Sıvının kıvamı, rengi idrara benzer. Su geldikten belli bir süre sonra genelde sancılar kendiliğinden başlar. Eğer 24 saat içinde doğum sancıları kendiliğinden başlamazsa bebekte enfeksiyon riskinden dolayı suni sancı ile doğumu başlatmak gerekir ve antibiyotik profilaksisi uygulamak gerekir. Ama bu sürecin hastanede kadın doğum doktorunuzun gözlemi altında geçirilmesi gerekir.
  3. Su gelmesi ve gerçek doğum sancısı dışında eğer kanamanız varsa veya bebeğinizin hareketleri azaldıysa mutlaka kadın doğum doktorunuza bilgi vermeniz gerekir.