Vajinismus Nedenleri?

Vajinismus nedenleri, psikolojik veya yapısal nedenlere bağlı olarak gelişebilir. Vajinismus nedenleri arasında %90 psikolojik kaygılar varken %10 fiziksel nedenler vardır. Bazı vajinismus hastalarında neden bulunamaz. Neyseki  vajinismusu tedavi etmek için nedenlerin hepsini bilmeye gerek yoktur. Pek çok kadın için beklenmedik bir şekilde ortaya çıkar. Cinsel birleşme sırasında rahatsızlık hissi huzursuzluk açıklanamayan kasılma yaşanır. Ağrı vajenin çevresindeki pelvik kasların kasılması ile ilgilidir. Bu durum kadının istemsiz ve kontrolü dışında gerçekleşen bir durumdur.

Vajinismus Neden Olur?

Vajinismusun nedeni ne olursa olsun eğer çiftler işbirliğine istekliyse vajinismus her zaman tedavi edilebilir. Önemli olan tedaviyi istemek ve bunun için seksüel terapi merkezlerine başvurmaktır.

Bu tip sorunu bir çok hanım yaşamaktadır, burada problem olan şey bu sıkıntıyı yaşayan kişinin bu problemin yanlızca kendisinde var olan garip bir sorun olduğunu düşünüp hekime başvuramamasıdır. Oysa ki bu problemle karşı karşıya olan kadın sayısı hem ülkemizde, hemv de yurt dışında oldukça fazladır. 5 ya da 10 yıl evli kalıp ilişkiye giremeyip boşanan insan sayısı da küçümsenmeyecek kadar sık görülmektedir.

Unutmayınız ki kadınla erkek arasındaki tek fark seksüel farklılıktır ve dolayısıyla beraberlikte veya evlilikte en önemli olaylardan bir tanesi sekstir, sağlıklı bir cinsel yaşantı kötü olaylara karşı toleransınızı arttıracak, birbirinizi daha çok sevmenize ve anlamanıza neden olacaktır. Bu tip sıkıntısı olan hanımlarımıza tekrar ediyorum sizin gibi binlerce insan var, ve bu ayıp değil, sizde hekiminize başvurmaktan utanmayıp en kısa sürede tedavi olup sağlıklı bir cinsel yaşantıya kavuşabilirsiniz. Bu tip sıkıntılardan basit düzeyde olanları 1-2 seansta, ileri derecede olanlarını ise en fazla 4-5 seansta çözülmektedir. Önemli olan karar vermeniz ve tedavi olmayı istemenizdir.

Birinci yapılacak şey hekime başvurarak muayene olmaktır, daha muayene olmadan kaç seans sürer, maliyeti nedir gibi soru sormanın anlamı yoktur, çünkü yapılacak tedavinin çeşidine ve süresi veya nasıl bir tedavi yolu izleneceğine ancak kişi hem bedenen hem ruhen değerlendirildikten sonra, karar verilir. Muayene öncesi yorum yapmaya çalışmak veya yorum istemek tamamen anlamsız ve de gereksizdir! Muayenede kişi psikolojik olarak değerlendirilir, sıkıntıları ve ihtiyaçları dinlenilir, açıklamalarda bulunulur ve tedavi yöntemi belirlenir.