Vajinismus Belirtileri

Şiddetine bağlı olarak, Vajinismus Belirtileri darlık nedeniyle yanma ve hassasiyetten başlayıp vajinal açıklığın tamamen kapanmasına kadar ilerleyen bir silsilede görülebilir. Vajinismus belirtileri hafif yanma hissinden vajinal açıklığın tamamen kapanarak, ilişkinin imkansız hale gelecek olmasına kadar şiddetli olabilir. Başlıca vajinismus belirtileri;

• İlişki sırasında daralma ile birlikte yanma ve batma
  • İlişkiye girmede güçlük veya girememe
  • Birleşme sırasında ağrı ve sıkıntı
  • Doğum, histerektomi (rahmin alınması), kanser ve ameliyat, menapoz, ve üriner enfeksiyon sonrasında ilişkide rahatsızlık ve ağrı
  • Başka bir neden olmaksızın ilişki sırasında kaynağı belirlenemeyen bir ağrı
  • Pelvik/Jinekolojik muayene sırasında güçlük
  • Diğer kas gruplarında (bacak, bel v.b.) spasm ve kasılmalar
  • Ağrı nedeniyle seksüel birleşmeden kaçınma

Vajinismus Belirtileri, vajinanın daralması sebebiyle huzursuzluk, yanma, ağrı, ilişkiye girme problemlerine veya hiçbir şekilde cinsel birleşmenin tamamlanamamasına neden olur. Kadınlar, pelvik bölgede istemsiz olarak gerçekleşen vajinal daralmanın aslında kendilerinde var olan penetrasyon ve ağrı sorunlarından kaynakladığının farkında olmayabilirler.

Vajinismus’un Görülmesinde Farklılıklar

Vajinismus cinsel deneyimi olan veya hiç yaşamamış, genç ve yaşlı kadınlarda görülebilir. Kadınlar vajinismusu aşağıda belirtilen durumlardaki gibi farklı şekilde yaşayabilir.

• Bazı kadınlarda hiçbir şekilde bir giriş mümkün değildir.
  • Bazı kadınlarda tampon koymak ve jinekolojik bir muayene yapılabilirken bunun haricinde cinsel organın girişi mümkün değildir.
  • Bazı kadınlarda cinsel organ girişi kısmen mümkün iken bu süreç ağrılı ve sancılı gerçekleşmektedir.
  • Bazı kadınlarda cinsel organ girişi tamamı mümkün iken darlık ve rahatsızlık kadınların zevk almasından orgazm olana kadar süren normal ilerlemeyi kesintiye uğratır ve ağrılara neden olur.
  • Bazı kadınlar cinsel birleşme sırasında gittikçe artan rahatsızlık ve ağrıya tahammül ederek hayatlarını bu şekilde de sürdürebilirler.

Vajinismus Tipleri

Birincil Vajinismus

Birincil vavjinismus kadının cinsel ilişki sırasında PC kaslarında kasılmadan dolayı hiç bir zaman ağrısız cinsel ilişkide bulunamama durumudur.

Birincil vajinismus, ilk cinsel birleşme sırasında ortaya çıkar. Eş cinsel ilişkide bulunamaz ve vajen açıklığında bir duvar hissi olduğundan bahseder. Cinsel birleşme imkansız veya fazlasıyla zordur. Birincil vajinismusda cinsel birleşme olmadan devam eden evliliklerin yaygın nedenidir. Birincil vajinismus olan kadınlar fitil, tampon yerleştirmede ve jinekolojik muayenede problem yaşarlar.

Bazı kadınlarda diğer vücut kas gruplarında da kasılmalar meydana gelir, hatta panik atak rahatsızlığı benzeri bir durum yaşayarak ani solunum durmasına yol açabilir. Bu durum vajinaya birşey yerleştirme çabası sona erdiğinde kaslar gevşeyerek tekrar normale döner.

İkincil Vajinismus

İkincil vajinismus, daha önce normal ağrısız cinsel ilişkide bulunan bir kadının hayatının sonraki bir evresinde ağrı kasılma ilişkiye girmede zorluklar yaşamasıyla karşımıza gelir. Genel olarak geçici pelvik ağrı ve buna sebep olan hastalıkların sonrasında gelir.

Bunlar, travma, ameliyat, menopoz, enfeksiyon, doğum gibi durumlarda başlayabilir veya açıklanabilir hiç bir nedeni de olmayabilir.
Bu hastaların ağrı sorunları önce tıbbi olarak tedavi edilebilir, daha sonrasında ağrı tüm vücutta kasılmaya neden olarak cinsel birleşmenin zorlaşmasına sebep olur.