10 Hafta Gebelik Sonlandırma

• Ultrasonda bebeğin kafası, kolları bacakları görünür hale gelir.

• Bebek ultrason görüntülemesinde hareket eder.

• Bebeğin bütün iç organları gelişmeye başlar.

• Bebeğin gözleri kapalıdır ama vücut hareketleri başlamıştır. Yani 10 haftalık gebelik artık büyümüş bir gebeliktir. Bebeğin kalp atışı vardır. Kese büyümüş ve amniyon sıvısı artmıştır. 10 haftalık kürtaj yasaldır ve sürenin son haftasıdır. Yani Türkiye de 10 haftadan büyük gebelikler sonlandırma yapılamaz. Kişi 10 haftalık kürtaj olmaya karar vermişse 1 gün gecikse dahi işlem yasal değildir. Bu konuda zamanı dikkatlice kullanmak önemlidir. 10 haftalık bebek aldırmayı yapacak hekimi ve merkezi seçmek önemlidir. Çünkü büyük gebelik haftasında kürtaj yapmak riskli olabilir. Deneyim ve hijyenik ortam çok önemlidir. Kliniğimizde bu konuda gereken hassasiyeti gösteriyoruz. 10 haftalık bebek aldırma işlemi mutlaka sedasyon altında yapılır. 10 ile 15 dk kadar sürebilir. Dikkat ve özen gerektirir. Hasta işlemden sonra 30 dk dinlenir. Hemen gönderilmez. Kanama ihtimali vardır. Kontrol altında tutmak doğrudur. 10 hafta çocuk aldırmak isteyen kişi reşit ise ve bekar ise kendi rızası ile kürtaj olabilir. 10 hafta kürtaj yapmak isteyen kişi evli ise eşinin onayına sunulur. Kişi 18 yaşın altında ise ailesinin imzası gerekir. Zaten 10 haftadan sonra gebelik sonlandırma yasaktır. Bu nedenle doktorun ultrasonografi ile haftayı doğru ölmesi önemlidir..

10 Haftalık Kürtaj işlemi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir ?

10 haftalık gebelik sonlandırma sonrası 3 gün süre ile adet kanaması tarzında kanamalarınız olacaktır. (Bu süre gebeliğin haftasına göre biraz artabilir veya azalabilir.), bu haftada biraz daha uzayabilir.
Eğer kürtaj sonrası hemen kanamanız olmazsa bir hafta sonra gibi bir zaman sonra hafif bir ağrı ile yukarıda bahsedilen kanama olacaktır..

Bu sürede adet kanaması dönemine benzer karın ve kasık ağrılarınız olabilir, bu ağrılarınızı hafifletmek için her hangi bir ağrı kesici alabilirsiniz.

10 haftalık kürtaj sonraki adet kanamanız yaklaşık 4 ila 6 hafta sonra olacaktır. Süreç daha da uzayabilir. Büyük gebelik gibi özel bir durum oluşup sonlandığı için gecikme normaldir.

10 haftalık bebek aldırma sonrası
Küvete-havuza-denize girmek yasaktır.(operasyon günü dahil duş alabilirsiniz )

Deniz veya havuza girmeniz gerekirse (yaz mevsimi veya diğer nedenlerden dolayı) en erken kürtajdan 10 gün sonra suya gireceğimiz sürece tampon kullanarak girebilirsiniz. Tamponu en fazla 30-40 dakika kullanınız .

10 hafta çocuk aldırma işlemi sonrası cinsel ilişki 1 hafta kadar kesinlikle yasaktır.( Daha sonra prezervatif kullanılabilir)

10 haftalık kürtaj müdahalesinden sonra sıvı gıdalar ve içecekler 30 dak sonra içilebilir, mide bulantısı olmazsa , normal beslenmeye geçilebilir.

10 hafta bebek aldırmadan 2 hafta sonra mutlaka kontrol randevusu alıp kontrole gelmeniz gerekmektedir.

İstenmeyen bir gebelikle karşılaşmamak için doktorunuzdan size uygun doğum kontrolü yöntemini uygulamasını isteyiniz.

Kendi sağlığınız açısından rutin jinekolojik kontrollerinizi yaptırmanız, her 6 ayda bir vaginal smear testinizi (Rahim ağzı kanseri için kontrol testi) yaptırmayı ihmal etmemeniz gerekmektedir.