11 hafta Gebelik Sonlandırma | Kürtaj Hangi Amaçlarla Yapılır?

Gebelik Sonlandırılması (Tıbbı Zorunluluk, İstenmeyen Gebelik)
11.Haftada Bebeğin kalp atışı yoksa ve gebelik anomali ve risk durumu taşıyorsa gebelik sonlandırma yapılabilir. Yasal hafta sınırı 10 haftadır.
*İstenmeyen gebeliklerin bitirilmesi için yapılmaktadır.

*10 haftalık gebeliklere kadar kişinin isteğine göre gebelik sonlandırma işlemi gerçekleştirilir.

*Gebe reşit (18 ) ve bekar ise kendi onayı yeterlidir. Evli ise eşinin de onayı gerekmektedir.

*Kürtaj bir doğum kontrol yöntemi değildir.

Fraksiyonel Kürtaj çok şiddetli ve uzun süren kanamalarda ve özellikle 40 yaş üzeri kadınlarda, patolojik sebebi tespit etmek ve kanamayı durduracak tedaviyi seçmek adına kürtaj işlemi uygulanır.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

600 ₺’den Başlayan Fiyatlarla

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kürtaj fiyatları ücreti ne kadar?

Vakumlu Kürtaj Ne Kadar?

Genel anestezi yöntemi ile vakumlu kürtaj yani ağrısız işlem olarak yapılmaktadır. Rahim içindeki gebelik materyalinin boşaltılması için kullanılan karmen kanül ve buna bağlı olan enjektörler ile rahim içi temizlenerek aspire edilir. Bu işlem ortalama olarak 10- 15 dakika sürer. Sonrasında jinekolojik muayene edilir ve rahim içinin  materyalinden tamamen temizlendiğinden emin olduktan sonra operasyon biter. Sonra hasta 1 saat içerisinde normal  rutin hayatına devam edebilir. Vakumlu kürtaj fiyatı ise ortalama olarak 7×0 TL ile 15×× TL arasında değişmektedir.

KÜRTAJ ESNASINDA

• Doktorunuz vajinaya spekulum aleti yerleştirecektir .

• Rahim ağzı antiseptik ile temizlenecek ve lokal anestezi ile uyuşturulacaktır.

• Rahim, rahim ağzını kavrayan bir aletle yerinde tutulur. Daha sonra serviks, yaralanma riskini azaltmak için genişletilir.

• Rahim ağzına kanül adı verilen içi boş bir tüp yerleştirilir. Bir şişeye ve bir pompaya boru ile bağlanır.

• Pompa açıldığında, dokuyu uterustan emen hafif bir vakum oluşturur.

Bu süre zarfında, doku çıkarıldığında uterus kasılmalarınız nedeniyle hafif ila orta derecede kramp hissedebilirsiniz. Biraz rahatsızlık vardır, ancak kanül çıkarıldıktan sonra kramp azalmalıdır. Ayrıca baygın, terli veya mide bulantısı hissedebilirsiniz.

Aspirasyon Kürtajından Sonra

• Bir makine vakumlu aspirasyon kürtajından sonra, çıkarılan dokunun tamamının çıkarıldığından ve kürtajın tamamlandığından emin olmak için incelenebilir.

• Nasıl hissettiğinize bağlı olarak, genellikle ertesi gün normal aktivitelerinize devam edebilirsiniz. Muhtemelen cinsel aktivite için yaklaşık bir hafta beklemeniz veya tampon kullanmanız gerekecektir.

Özel Kliniklerde Kürtaj Fiyatları 2021

Özel hastanelerde olduğu gibi kliniklerde de kürtaj işlemleri yapılmaktadır. Jinekolog ve kadın doğum uzmanlarının kliniklerinde ise bu işlemlerinizi randevu alarak yaptırabilirsiniz. Kliniklerde kürtaj fiyatları ortalama olarak bebeğin gelişimine göre değişmektedir;

• 6 haftalık gebelik dönemi kürtaj fiyatı 7×× TL-1.×× TL’den başlar.

• 7 haftalık hamilelik dönemi kürtaj ücreti 8×× TL- 1×××TL

• 8 haftalık gebelikte kürtaj fiyatı1.2×× TL ile 1.3×× TL arasında

• 9 haftalık gebelik için kürtaj fiyatı 1.3×× TL

• 10 haftalık kürtaj ücreti 1.3×× TL ile 2.××× TL arasında değişir.

Gideceğiniz kliniğe ve hastanelere göre fiyatlar değişiklik göstermektedir. Bu fiyatlar ortalama olarak verilmiştir. Bulunduğunuz şehirlere göre de farklılık göstermektedir.

Kürtaj Sonra Ne Beklenir ?

Vakum aspirasyonu küçük bir cerrahi işlemdir.

• İlk 2 hafta düzensiz kanama veya lekelenme. İlk hafta tamponlardan kaçının ve sadece ped kullanın.

• Adet kramplarına benzer kramplar. Bunlar, uterus hamile olmayan boyutuna geri döndüğü için birkaç saat ve muhtemelen birkaç gün boyunca mevcut olabilir.

İşlemden sonra:

• Enfeksiyonu önlemek için reçete edilen antibiyotiklerin tamamını alın.

• Gün boyunca sessizce dinlenin. Nasıl hissettiğinize bağlı olarak ertesi gün normal aktiviteler yapabilirsiniz.

• Asetaminofen (Tylenol gibi) veya ibuprofen (Advil gibi) kramp ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. İlaçlarla güvende olun. Etiketteki tüm talimatları okuyun ve uygulayın.

• En az 2 hafta cinsel ilişkiye girmeyin. Kürtajdan sonra doğum kontrolünü kullanın. Ve enfeksiyonu önlemek için prezervatif kullanın. Belirli doğum kontrol yöntemlerine işlemden hemen sonra başlayabilirsiniz.

KÜRTAJ  Komplikasyon Belirtileri

Kürtajdan sonra aşağıdaki belirtilerden herhangi birine sahipseniz hemen doktorunuzu arayın :

• Şiddetli kanama. Hem tıbbi hem de cerrahi kürtajlar genellikle normal adet döneminden farklı kanamalara neden olur. Şiddetli kanama şu anlamlara gelebilir:

• Bir golf topundan daha büyük, 2 saat veya daha uzun süren pıhtıların geçmesi.

• Arka arkaya 2 saat boyunca bir saatte 2’den fazla büyük pedin ıslatılması.

• 12 saat üst üste şiddetli kanama.

• Baş ağrısı, kas ağrıları, baş dönmesi veya genel bir hastalık hissi gibi tüm vücudunuzda enfeksiyon belirtileri. Ateş olmadan şiddetli enfeksiyon mümkündür.

• Ağrı kesici ilaçlar, dinlenme veya ısı ile geçmeyen şiddetli karın ağrısı

• 4 saatten uzun süren sıcak basması veya 38°C veya daha yüksek ateş

• 4 ila 6 saatten fazla süren kusma

• Ani karın şişmesi veya hızlı kalp atış hızı

• Miktarı artan veya kötü kokan vajinal akıntı

• Genital bölgede ağrı, şişlik veya kızarıklık

Yakın zamanda kürtajdan sonra aşağıdaki belirtilerden herhangi birini yaşadıysanız, randevu için doktorunuzu arayın :

• 2 haftadan uzun süredir kanama (lekelenmeme)

• Tedavinizde kullanılan ilaçların neden olabileceği yeni, açıklanamayan semptomlar

• İşlemden sonraki 6 hafta içinde adet görmemesi

• Depresyon belirtileri ve semptomları . Hamilelikten sonraki hormonal değişiklikler tedavi gerektiren depresyona neden olabilir.

KÜRTAJ Neden Yapılır ?

Vakum aspirasyonu  ILE kürtaj  gebeliğin ilk üç ayında yapılır.

Vakum aspirasyonu aşağıdaki sebepler  ile yapılabilir:

• Uyarılmış terapötik kürtaj.

• Başarısız bir tıbbi kürtaj.

• Fetüsün ölümü (kayıp spontan kürtaj).

• Eksik bir düşük (tamamlanmamış spontan kürtaj).

Kürtaj  İşleminizden önce

Klinik veya doktorunuz ameliyatınıza nasıl hazırlanacağınız konusunda size talimatlar verebilir. Veya ameliyattan önce bir hemşire talimat vermek için sizi arayabilir.

KÜRTAJ işleminizden sonra

İslemden hemen sonra hemşirelerin sizinle ilgileneceği ve sizi gözlemleyeceği bir iyileşme alanına dinlenmeye alınırsınız.  Kısa bir süre iyileşme alanında ( 30 dk) kalacaksınız ve sonra eve gideceksiniz. Doktorunuzun vereceği özel talimatlara ek olarak, hemşireniz iyileşmenizde size yardımcı olacak bilgileri açıklayacaktır. Bir sorun çıkarsa kiminle iletişime geçeceğinizi de içeren bir bakım talimatları sayfasıyla eve gideceksiniz.

Kürtaj, gelecekte hamile kalma yeteneğinizi nadiren etkiler. Yani işlemden hemen sonraki haftalarda hamile kalınabilir. Vücudunuz tamamen iyileşene kadar, genellikle en az 2 hafta cinsel ilişkiden kaçının. Kürtajdan sonraki ilk haftalarda doğum kontrolünü kullanın. Ve enfeksiyonu önlemek için prezervatif kullanın.

Kürtajdan sonra hamilelik hormonları değiştiğinde depresyon tetiklenebilir. Yorgunluk, uyku veya iştah değişikliği veya üzüntü, boşluk, endişe veya sinirlilik gibi 2 haftadan fazla depresyon belirtileriniz varsa, tedavi için doktorunuza danışın.

KÜRTAJ RİSKLERİ

Komplikasyon riski düşüktür. Bazı küçük komplikasyonlar şunları içerir:

• Rahim astarında veya servikste yaralanma.

• Enfeksiyon. Bakteriler işlem sırasında uterusa girebilir ve enfeksiyona neden olabilir. İşlemden önce cinsel yolla bulaşan enfeksiyon (CYBE) gibi tedavi edilmemiş bir enfeksiyon varsa bu daha olasıdır . Ateş, ağrı ve karın (karın) hassasiyeti belirtileri genellikle işlemden sonraki 3 gün içinde başlar. İşlem sırasında veya sonrasında verilen antibiyotikler enfeksiyon riskini azaltır.

Nadir komplikasyonlar şunları içerir:

• Rahim duvarında bir delik (uterus perforasyonu). Bu nadir. Bu en sık servikal dilatasyon sırasında olur. Kanama genellikle minimaldir ve onarım gerekmez. Kanama endişe vericiyse, durup durmadığını görmek için bir laparoskopi (ışıklı bir görüntüleme aleti kullanan bir prosedür) kullanılabilir.

• Rahimde kalan doku (gebe kalma ürünleri). Bu genellikle, prosedürün bir haftasında tekrarlayan kramp karın ağrısına ve kanamaya neden olur. Bazen uzun süreli kanama birkaç hafta sonrasına kadar gelişmez.

• Kan pıhtıları. Rahim tüm dokuyu geçmek için kasılmazsa, servikal açıklık tıkanarak kanın rahimden çıkmasını önleyebilir. Rahim genişler ve hassaslaşır, sıklıkla karın ağrısına, kramplara ve mide bulantısına neden olur.

Tekrarlanan bir vakum aspirasyonu ve kanamayı durdurmak için ilaç, kalan gebe kalma ürünlerini veya kan pıhtılarını tedavi etmek için kullanılır.

Yasal Uyarı ❗

Burada yer alan içerikler, 18 yaş ve üstü ziyaretçileri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır, hekim muayenesi olmaksızın hiç bir şekilde hastalıkların tanı veya tedavisinde kullanılamazlar. Sağlık Bakanlığı 15 şubat 2008 tarih ve 26788 numaralı yönetmeliği 29. maddesi çerçevesi içinde hizmet alanımız sunduğumuz hizmetlerle ilgili konularda bilgilendirme amaçlı tanıtım ve ilan kapsamındadır.

Sağlık Bakanlığı hasta hakları yönetmeliğine göre bizimle iletişiminiz tamamen gizli tutulacaktır. ( Resmi Gazete Tarihi: 01.08.1998 Resmi Gazete Sayısı: 23420 )

Başka şahıslara kişisel bilgileriniz, hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi verilmez.

GİZLİLİK BİLDİRİMİ
Şişli’deki  kliniğimize başvurma sebebiniz  muayene içeriği ve kişisel bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında (T.C. Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği R.G. 01.08.1998, 23420) tamamen gizli tutulacaktır