9 haftalık bir gebelikte bebek, ultrasonda rahatlıkla görülebilecek boyuta ulaşmıştır. Kese büyümüştür Bu sayede bu hafta içerisinde yapılacak bir ultrason muayenesinde fetüs net bir şekilde görülebilir. Kürtaj için riskli sınırdadır. Yasal süre içinde Kürtaj yapılır. 9 haftalık kürtaj yapmak yasaldır. 9 hafta bebek aldırma kararı alan kişi resit ve bekar ise kendi rızası ile gebelik sonlandırılabilir. 9 hafta çocuk aldırma kararı alan kişi evli ise eşinin de rızası gereklidir. Kanun böyle buyurmuştur.

9 Haftalık Çocuk Aldırma Öncesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

9 haftalık bebek aldırma operasyonu gerçekleştirmek istiyorsanız dikkat etmeniz gereken konular vardır. Bu konuda en iyi ve sağlıklı açıklamayı doktorunuz size elbette yapacaktır. Fakat doktorunuzun belirttiği ya da belirtmediği durumlarda bu uyarıları göz ardı etmemelisiniz.

9 haftalık kürtaj işlemi öncesinde, işleme en az 4-6 saat kala yeme ve içme işlemleri sonlandırılmalıdır. Özellikle alkol yasaktır..Ayrıca operasyona yanınızda biri ile gelmeniz uygun olabilir. Sedasyon veya Genel anestezi sonrası kişinin yalnız olarak merkezden ayrılması sorun olabilir. 9 hafta kürtaj işlemi genel anestezi ile yapılması uygundur. Kişi anestezi sonrası bir süre sersemlik hissedebilir. İşlem 5 haftalık gebelik sonlandırma süresine nazaran daha uzun sürecektir. Bu nedenle hastalarımıza sedasyon vermeyi tercih ederiz.

9 Haftalık Kürtaj Fiyatı Nedir?

9 haftalık bebek aldırma fiyatı asistanlarimız tarafından size verilecektir. 9 hafta cocuk aldırma operasyonu sırasında kullanılan anestezi ve ilaçlar 9 hafta kürtaj ücretini değiştirecektir. Ayrıca doktorların kendilerine belirledikleri özel fiyatlandırmalar da bulunmaktadır. Kliniğimizde 9 haftalık kürtaj icin ennuygun fiyat teklifi alabilirsiniz.

9 haftalık kürtaj isteğe bağlı olabileceği gibi zorunlu sebeplerle de olabilir.
9 Haftalık Kürtaj Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

* Hastaya islemden sonra antibiyotik, ağrı kesici ve gerekli görülürse kanama azaltıcı ilaçlar verilir , kanama görülmesi normaldir.

*9 haftalık Kürtajdan 1 hafta sonrasında ultrasonografi ile rahim kontrol edilir. Hasta mutlaka ultrasonografi ile değerlendirilir.

* 9 Haftalik Kürtaj sonrası genelde 2-3 gün adet kanamasına benzeyen kanamalar görülebilir. Kanama olmaması da normaldir. Adet sancına benzeyen ağrılar meydana gelebilir. Bu ağrılar ağrı kesici ile geçen agrilardır . Enfeksiyon önlemek adına bir süre cinsel iliskiden uzak durulması gerekir. Havuz ve hamam önerilmez. Denize girmek önerilmez. Hasta genital bölge bakımına ve hijyene önem vermelidir..

9 Haftalık Bebek Aldırma Riskleri Nelerdir?

*Rahim Delinmesi : Rahim çok yumuşak olduğu için dikkatsiz uygulamalar sonucu delinebilir. Ruptur olabilir. Bu risk gebelik haftası büyüdükçe artar. Eger rahimde delinen alan büyük ve kanamalı ise derhal ameliyata alınır. Ciddi bir komplikasyondur..

*Enfeksiyon: Steril olmayan ortamlarda yapılan kürtajlar veya kişinin ihmalleri ile vajjnal enfeksiyon gelişebilir. Bu durum fallop tüplerinde hasara ve rahim içi yapışıklığa yol açabilir.

*9 hafta kürtaj sonrası Parça Kalması :9 hafta Kürtajdan sonra yaşanan yoğun kanamaların nedenidir. Tedavi olarak kürtaj işlemi yeniden yapılır.

* 9 haftalık bebek aldırma sonrasi rahimde Kan Birikmesi : Çok nadir görülür ve çok ağrılıdır. Rahim toplanmaz ve rahim ağzı kapanır bu durum rahim içinde kan birikmesine yol açar. Hastaya yeniden müdahale gerekir…