BEBEK EN GEÇ NE ZAMAN ALDIRILIR | BEBEK ALDIRMA SÜRESİ NE KADAR?

Kürtaj rahimdeki embriyonun tıbbi yöntemlerle alınmasıdır. Halk dilinde gebeliği sonlandırmak, bebek-çocuk aldırmak olarak da bilinir.
Ülkemizde 1983 kürtaj yasasına göre 18 yaşını dolduran her kadın 10. haftaya kadar kürtaj yaptırabilir. Evliyse eşinin onayı gerekebilir.
Dış gebelik ihtimali olduğu durumlarda mutlaka ultrasonda görülerek yapılmalıdır.

Henüz gebelik kesesi oluşmadan tıbbi görüntüleme araçlarıyla rahim içinde olduğu tespit edilmeden gebeliğin sonlandırılması uygun değildir. Rahim içinde olduğu ispatlanmadan kürtaj işlemi yapılması tıbbi olarak dış gebelik durumlarının tespit edilememesine neden olabilir.
Hamileliğin 5. haftasından itibaren uygulanabilen cerrahi kürtaj, rahim ağzı cerrahi aletlerin girmesine izin verecek kadar geniş olan her kadına uygulanabilir. Gebelik süresi arttıkça cerrahi kürtaj işlemi güçleşir. 5. haftadan erken yapılan kürtajlarda ise kürtaja rağmen gebelik devam edebilir. Bu yüzden belirtilen süreden önce kürtaj yaptırılmamalıdır. Anesteziyle uygulanan cerrahi kürtajların işlemi türüne göre değişir.
Kürtaj sadece gebeliği sonlandırmada kullanılmaz. Kadın hastalıklarının teşhis-tedavisinde probe küretaj, doğal bir düşüğün kalıntılarını temizlemede revizyone küretaj, kısırlık teşhisinde endometrial küretaj teknikleri kullanılabilir.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2000 TL’den Başlayan Fiyatlarla

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kürtaj fiyatları ücreti ne kadar?

İstanbul kürtaj fiyatları, kürtaj yapan hastane, poliklinik ve tabip odası asgari ücret tarifesine göre değişiklik gösterirse de asıl kürtaj fiyatı belirlenmesi gebeliğin büyüklüğü, tercih edilen anestezi şekli (lokal veya uyutarak anestezi ile), daha önce kürtaj, doğum veya sezaryen olup olmadığı ve müdahaleyi uygulayan doktorun muayenesinin sonucunda bulduğu farklı bulgulara göre değişir.
Bugün için kürtaj fiyatları yukarıda anlatılan başvuran hastanın muayene durumuna bağlı olarak değişmekle birlikte 2000-3000 TL civarından başlamaktadır.

Lokal anestezi ya da enjeksiyon sedasyonla yapılır. Genel anesteziye gerek duyulmaz. 5-10 dakikalık bir işlemdir.
İşlem kısa sürer ve ilaç kürtajından daha az kanama olur. Hastanede uygulandığından komplikasyon riski düşüktür. En az 2 saatlik gözetimden sonra eve dönülebilir.

Gebelik sonlandırmak üzere yapılan kürtaj operasyonu tıbben isteğe bağlı durumlar dışında da yapılabilmektedir .

-Gebeliğin herhangi bir haftasında tıbbi durum sebebiyle (Örneğin bebekte hayatla bağdaşmayan sakatlık halleri gibi)

– Bebeğin anne karnında ölmesi bu durumlara örnek verilebilir.
İnternette bir  çözüm arayışı içinde doktor kontrolü olmadan yasa dışı yöntemler aramak hayatınızı riske atmak demektir. Hastane dışında düşük yaptırıcı ilaç kullanılması hem yasal olarak suçtur hem de hayatı tehdit eden durumlar yaratabilir.

İkinci veya üçüncü kürtaj yapılması risk oluşturmaz. Uygun teknikler ve uygun uzmanlıklar dahilinde yapıldığı takdirde risk oluşturması söz konusu değildir.

• Kürtaj sonrasında enfeksiyonu gösteren bulgular karın ağrısında giderek artma, ateş, kötü kokulu akıntı olabilmektedir. Bunlardan hepsi veya bazıları ya da hiçbiri sizde görülmeyebilir önemli olan bunlar görülmese bile ilaçlarınızı kullanılmasına devam edilmesi ve söylenen günde kontrol yapılması gerekliliğidir.

İstanbul kürtaj işlemi yapılan yerlerde eğer hastane imkanları ve doktor deneyimi uygunsa kürtaj olurken kızlık zarı dikimi yapılabilmektedir. İşlem öncesinde bu durum için uygun olup olmadığınız doktor tarafından belirlenir.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız