Boşanma Aşamasında Kürtaj

Boşanma aşamasında kürtaj olmak Boşanma aşamasında çocuk aldırma ve Boşanma aşamasında hamile kalmak

Evlilik birliğinin sona erme kararı sonrası bazen kadın eş hamile olabilir. Ve bu gebeliği istemeyebilir. Bu durumda gebeliğin ne olacağı ciddi sorundur. Çiftler arası anlaşmalı boşanma sürecinde eşler onay verirse karşılıklı onay varsa bebek aldırma yapabilir.  Ama kadın gebeliği sonlandırmak istiyor baba istemiyorsa o zaman durum vahim. Çünkü boşanma aşamasında hala evlilik devam ediyor.  Evlilik hukuku devam ediyor.  Eş den izin almadan bebek aldırma yaparsa o zaman suç teşkil eder.

Eşlerden imzalı rıza belgesi istenir ve bu belge olmadan kürtaj işlemine asla başlanmaz. Eşlerin kürtajı onaylamaması durumunda ise bu işlem yapılamaz. Kadının 18 yaşından daha küçük olması durumunda ise kürtajın yasal boyutu daha farklı bir tabloya dönüşüyor. Bazı bayanlar bize ulaşıp boşanma aşamasında olduklarını ve eşinden habersiz gebeliği sonlandırmak istediğini ifade ediyor ancak bu kanunen suç teşkil ediyor.
18 yaş altı bireylerde kürtaj operasyonu yapılabilir ancak ebeveynin yazılı onay gereklidir. Anne baba onayı olmadan on sekiz yaş altı kişilere kürtaj yapılması yasaktır.

Boş gebelik, mol gebelik, bebeğin kalp atışının izlenmediği gebelikler hafta gözetmeksizin kürtaj ile sonlandırılabilir.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kürtaj fiyatları ücreti ne kadar?

İstanbul kürtaj fiyatları, kürtaj yapan hastane, poliklinik ve tabip odası asgari ücret tarifesine göre değişiklik gösterirse de asıl kürtaj fiyatı belirlenmesi gebeliğin büyüklüğü, tercih edilen anestezi şekli (lokal veya uyutarak anestezi ile), daha önce kürtaj, doğum veya sezaryen olup olmadığı ve müdahaleyi uygulayan doktorun muayenesinin sonucunda bulduğu farklı bulgulara göre değişir.
Bugün için kürtaj fiyatları yukarıda anlatılan başvuran hastanın muayene durumuna bağlı olarak değişmektir.

Fetüs yaşıyor ama doğumdan sonra yaşamını sürdüremeyecek derecede ciddi bir anomaliye sahipse, perinatoloji uzmanı tarafından verilecek rapor ve bu rapor eşliğinde birden fazla kadın doğum hekiminin kurul kararı ile 10. haftadan sonra da gebelik kürtaj ile sonlandırılabilmektedir.

Hastanın genel sağlık durumu incelenmelidir. Düzenli kullanılan ilaç ve süregelen bir hastalık öyküsü var ise kürtaj işlemi sırasında bu bilgiler göz önünde bulundurulmalı ve risk grubu belirlemesi yapılmalıdır.

Kürtaj olduğunuzda adet döngünüz sıfırlanmış olur. İşlemden 30-40 gün sonra normal adet görülür.

Kürtajdan 14-15 gün sonra gebe kalınabilir. Lütfen doğum kontrol yöntemlerini kullanınız.

• 15 yaşının altında olan bireyler için kürtaj ancak mahkeme kararı ile gerçekleştirilebilmektedir.
• Bekar bireyler kürtaj işlemi gerçekleştirebilmek için Kürtaj işlemi için hasta steril olan, operasyonun gerçekleştirileceği yere alınır ve damar yolu açılır. Ardından, damar yolundan hastaya ilaç verilir ve hasta uyutulur. Eğer hastaya genel anestezi değil; lokal anestezi yapılacaksa bölgesel uyuşturma yapılır. Kürtaj işlemlerinde, duyulacak tek acı; damar yolu açarken hissedilen iğnenin acısıdır. Bunun dışında hasta, başka herhangi bir acı hissetmemektedir ve kürtaj işlemi çok kısa bir süre içerisinde acı hissi vermeden tamamlanmaktadır.

Hastaların kürtaj videosu ya da kürtaj görüntüsü izlemesi tavsiye edilmemektedir. Bu durumda hastanın korkuları ve endişeleri artabilir.
Kürtajdan sonra ilaç kullanımı hekimin kararına göre değişebilir. Çoğu kez hastaların işlem sonrasında ağrılarının olabileceği ön görülerek ağrı kesiciler verilir. Rahim içine dışarıdan bir müdahale olduğu için antibiyotik de sık verilen ilaçlardandır.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız

Jin Op Dr Nuh Gümüştekin
Clinic Vital Şişli