DEVLET HASTANESİNDE KÜRTAJ YAPILIR MI?

DEVLET HASTANESİNDE ÇOCUK ALDIRMA FİYATLARI?

Devlet hastanesinde kürtaj yaptırmak isteyen kadınların en merak ettiği konular devlet hastanesi kürtaj fiyatları, devlet hastanesinde kürtaj fiyatları ve devlette kürtaj fiyatları olmaktadır. Devlet hastanelerinde yapılan gebeliğin sonlandırılması operasyonları bebeğin sağlığında bir sorun olması, gebeliğin anne sağlığını tehdit etmesi halinde yapılmaktadır.

Detaylı bilgi almak için aşağıda bulunan TELEFON veya  WhatsApp butonlarınu kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ülkemizde kürtaj yasal olarak 10 hafta ile sınırlı ve yasal olmasına rağmen, uygulamada devlet hastaneleri isteğe bağlı olarak devlet hastanesinde bebek aldırma işlemi yapmıyor. Kişi hamile olduğunda, aldırmak istediğini belirterek devlet hastanesine gittiğinde yasal olduğu halde yapılmamaktadır. Bunun istisnası vardır. Eğer kişinin gebeliğinde genetik bir anomali ya da düşük tehlikesi kanama veya başka bir acil müdahale gereken durum yaşanıyor ise bu durumda devlet hastaneleri bebek aldırma islemi yapar.

Devlet hastanelerinde Çocuk aldırma işlemi yapılmadığı için de bir fiyatı yoktur. Devlet hastanesine zorunlu Bebek aldırma için ise sigortalı hastalardan ücret talep edilmez. Özel hastanelerde Çocuk aldırma Fiyatları farklıdır. Duruma göre değişir..

Türkiye’nin 12 şehrinde 184 tane kamu hastanesinden sadece 9 hastanede yasaya uygun bir şekilde (hamileliğin 10. haftasına kadar, evli ve bekar ayrımı yapılmaksızın) isteğe bağlı çocuk aldırma islemi yapılıyor. Ancak uygulamada devlet hastanesinde bebek aldırma işlemi yapılmıyor olarak kabul edebiliriz..

Türkiye’deki özellikle devlet hastanelerindeki kürtaj hizmetlerinin ulaşılabilirliğini sorgulayan birçok rapor ortaya vardır. Bu çalışma Türkiye’deki devlet hastanelerinde kürtajın ulaşılabilir olup olmadığı sorusunu ve hangi koşullar altında kürtajın yapıldığını sistematik olarak cevaplamaya çalışmaktadır.

Gerek özel sağlık kuruluşlarında gerekse devlet hastanelerinde kürtaj işlemi kadın hastalıkları ve doğum uzmanları jinekolog dışında farklı bir sağlık personeli veya ebe tarafından yapılamaz. Ruhsatsız merkezler kürtaj yapamaz.

Devlet Hastanesinde Bebek Aldırma Hangi Şartlarda Yapılır?

Türkiye ‘de tıbbi zorunluluklar dışında devlet hastanesinde kürtaj işlemi ne yazık ki yapılamıyor. Zaten çok sayıda kadının bu zorlu süreci en azından konforlu bir ortamda tamamlamak için tercihini özel olarak hizmet veren kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarından yana yaptığını da belirtmek gerekir. Devlet hastanelerindeki yoğunluk nedeniyle hastalar ile özel olarak ilgilenilmesi de pek mümkün olmayabiliyor. Personel kadrosunun yetersiz oluşu gibi gerekçelerle hastalar ile yeterince ilgilenilmesi de zor oluyo.

Dolayısıyla devlet hastanesinde kürtaj işlemi yapılabiliyor olsa dahi genellikle hasta özel klinikte ya da hastanede bebek aldırmayı tercih ediyor. Bu sayede hem hekimlerle sağlıklı ve doğru iletişim kurabiliyorlar ve kendilerini nasıl bir sürecin beklediğini öğrenebiliyorlar. sorularını yöneltebiliyor olmaları önemsiz gibi görünse de kürtaj aşamasında olan kadınlar için çok büyük bir önem taşıyor. Özellikle ilk defa çocuk aldırma yapacak olan kadınlar için karar, biraz kaygı verici olabiliyor. Hekim ile konuşabilmek ve akıldaki soruları sorabilmek, kişilerin yaşadıkları stresi azaltıyor.