Düşük Hapı Nedir?

Kürtaj hapı olarak da adlandırılan ilaçlı kürtaj, hamileliği erken sonlandırmanın güvenli ve etkili bir yoludur.

Kürtaj hapı”, hamileliği sonlandırmak için iki farklı ilacın kullanılmasının ortak adıdır: mifepriston ve misoprostol.

Bilgilendirme: Düşük Hapı, Kürtaj Hapı gibi ilaçların ülkemizde (Türkiye’de) kullanılması yasaktır. Herhangi bir eczaneden alınamaz ve satışı mümkün değildir. Bu ilaçların internet ortamında temin edilmesi, veya etmeye çalışmak sakıncalıdır ve oluşacak sonuçlar size zara verebilir. Gebelik sonlandırmanın bir uzman doktor tarafından diğer adı ile Kürtaj olarak yapılması gerekebilir.

Kürtaj hapı ne kadar etkilidir?

Kürtaj hapı çok etkilidir. Mifepriston ve misoprostol kullanıyorsanız bu, hamileliğinizin ne kadar sürdüğüne ve kaç doz ilaç kullandığınıza bağlıdır:

İlaçla kürtaj oldukça etkilidir, ancak hamilelik ilerledikçe başarısızlık riski de artar. Veya, hamilelik artık gelişmeye devam etmiyorsa ancak doku geçmemişse, kişi, sağlık uzmanına danışarak prosedürel kürtaj yaptırmaya karar verebilir.

RU-486 kürtaj hapı nedir?

RU-486, ilaç kürtajı için aldığınız ilaçlardan biri olan mifepristonun eski adıdır. RU-486 artık “kürtaj hapı” veya “Mifeprex” (mifepristonun marka adı) olarak adlandırılıyor. RU-486 1980’lerde geliştirildi. Avrupa’da 1987’den beri, Amerika’da ise 2000’den beri güvenle kullanılmaktadır. RU-486 vücudunuzun hamileliği sürdürmek için ihtiyaç duyduğu bir hormonu bloke eder.

Misoprostol adı verilen ve rahminizi boşaltmak için kanamaya neden olan başka bir ilaçla birlikte kullandığınızda en iyi sonucu verir. RU-486 kürtaj hapı, hamileliği erken sonlandırmanın güvenli ve etkili bir yoludur.

Düşük Hapı Ağrısı Doğum Sancısına Benziyor Mu?

Tıbbi kürtaj en çok güçlü adet kramplarına benzer. Kramp ve ağrının şiddeti kişiden kişiye farklılık gösterir. Ağrı kesicilerin çoğunu yardımcı olması için kullanılabilir. Ağrıyı yönetmek için hangi ilaçları almanız gerektiğini ve bunları ne zaman almanız gerektiğini sağlık uzmanınıza sorun.

Düşük Hapının Etkisi Ne Kadar Sürer?

Düşük ilacının etkisi kullanılan ilacın ve doz miktarına bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Kullanımdan kısa süre sonra (2-3 saat) düşük olayı gerçekleşmektedir. Bu zaman zarfında kramplar, kanama, ağrı gibi durumlar oluşmaktadır.

Hamileliğin Sonlandırıldığını Nasıl Anlarsınız?

Kişi, ilaçları aldıktan yaklaşık bir hafta sonra ultrason veya kan testi yaptırarak ilaçla hamileliğin sonlanıp başarılı olup olmadığını doğrulayabilir. Hamilelik hormonlarının azalması zaman aldığından, ilaçla düşükten sonra evde yapılan idrar bazlı hamilelik testinin olumsuz sonuç vermesi yaklaşık bir ay sürer.

İlaçla kürtajın riskleri nelerdir?

İlaçla kürtaj güvenli bir prosedür olarak kabul edilir. Komplikasyonlar nadirdir ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere rahimde kalan hamilelik dokusunu, rahimde kan pıhtılarını, çok fazla veya çok uzun süreli kanamayı, enfeksiyonu veya devam eden hamileliği içerebilir. Bu sorunlar genellikle ilaç veya diğer tedavilerle çözülebilir.

İlaçla Düşük adet döngüsünü nasıl etkiler?

İlaçla düşük birkaç hafta boyunca bir miktar vajinal kanama ve lekelenme görülmesi normaldir. Tipik olarak adet dönemi dört ila sekiz hafta sonra geri döner.

İlaçla düşük sonrasında kişiler kendilerini hazır hissettikleri anda cinsel ilişkiye girebilirler. İlaçla düşük sonrasında hamile kalmanın mümkün olması nedeniyle doğum kontrol hapı veya cihazı kullanılmadan önce mutlaka doktora danışılmalıdır .

Cerrahi kürtaj

Cerrahi kürtaj, hamileliğin rahimden alınmasına yönelik bir ameliyatı içerir. Şununla yapılabilir:

• Lokal anestezi (rahim ağzını uyuşturmak için)
  • Bilinçli sedasyon (rahat olduğunuz ancak uyanık olduğunuz yer)
  • Derin sedasyon veya genel anestezi (uykuda olduğunuz yerde)

Derin sedasyon uygulanan çoğu kişi operasyon sırasında hiçbir şey hatırlamaz ve farkında olmaz. Genel anestezi aldıysanız ameliyat sırasında tamamen uykuda dalmak ve hiçbir şey hatırlanmaz.

Ne tür anestezi veya sedasyon kullanacağınız koşullarınıza, kaç haftalık hamile olduğunuza ve kendi tercihinize bağlıdır.

Cerrahi kürtajdan önce rahim ağzını açacak bir ilaç vermeniz istenecektir. Bu, kullanılan ilaca bağlı olarak ameliyattan birkaç saat veya 1-2 gün önce gerçekleşir.

Cerrahi kürtajın 2 yöntemi vardır.

• Vakum veya emme aspirasyonu
  • Dilatasyon ve tahliye (D&E)

Kürtaj haplarını çevrimiçi satın alma

Kendi kürtajınızı yaptırmaya çalışmak yasalara aykırıdır. Buna kürtaj haplarının internetten satın alınması da dahildir.

Bir Kadın Doğum Uzmanı ile görüşme gerçekleştirmek ve bilgi almak için:

ilaçla kürtaj kürtaj hapı düşük ilacı