İSTANBUL KÜRTAJ DOKTORU

Jinekoloji pratiğinde kürtaj en sık yapılan cerrahi operasyonlardan biridir. Kürtaj en sık istenmeyen hamilelikler için yapılmaktadır. Bunların dışında, ölü cenin, parça kalması, polip ve rahim biyopsisi gibi tıbbi gerekçelerle kürtaj yapılır.

Türkiye de , isteğe bağlı kürtaj için yasal sınır 10. haftadır. Bu 10 hafta, en son görülen adetin ilk gününden başlayarak sayılır. Bu süre içerisinde 18 yaşından büyük ve evli kadınlar eşlerinin onayı gösteren imzasıyla kürtaj işlemini gerçekleştirebilirler. 18 yaşından büyük ve bekar kadınlar ise kendi isteği ile kürtaj yaptırabilirler. 15-18 yaş arasındakilerin anne babalarının imzasına ihtiyaçları vardır, kişinin kendisinin ve hamile kalınan kişinin kürtaj için söz hakkı bu durumda yoktur. 10. Haftadan daha geç gebeliklerde, kişinin kendisinin veya bebeğinin fiziksel veya zihinsel sağlığına ciddi zarar vereceği belgelenmiş zorunlu bir durum olmadıkça isteğe bağlı kürtaj işleminin yapılması yasaktır. Vakum yöntemi kullanılarak steril bir ortamda ağrısız kürtaj işlemi yapan kliniğimizde ağrısız kürtaj işlemi şu adımlarla uygulanmaktadır. Ağrısız kürtaj öncesinde rahim agzi kanüllerin geçebilecegi ölçüde genisletilir, sonrasında vakumla rahim içi bosaltilir. Ağrısız kürtaj süresi oldukça kisadir. 5-10 dakika sürer. Kürtaj sonrası hasta 30 dakikalik bir dinlenme ardindan günlük hayatina dönebilir. ürtaj istenirse genel anestezi altinda uyutularak veya sadece rahim agzi uyusturularak lokal anestezi ile yapilabilir.

Kürtaj sonrası kanama genellikle işlemden 2-3 gün sonra adet tarzında, fazla olmayan ve bazen 10-15 gün devam eden genellikle siyah ve koyu renkte, bazen kan pıhtıları içeren bir kanama başlayabilir. Bu normaldir ve telaşlanacak bir şey yoktur. Aynı şekilde kanama olmaması da normaldir. Türkiye’de kürtaj 18 yaşından büyük ,reşit kadınlarda ve 10. Gebelik haftasına kadar kadar kendi rızası ile yapılır

Operasyonda anestezi verileceği için işlemden önce 4 saat kadar bir şey yiyip içmemeniz gerekecektir. Aynı şekilde bu süre içerisinde alkolden uzak durun, ancak doktorunuz uygun bulursa 1-2 adet sigara içilebilir. İşlem öncesinde aspirin gibi kan sulandırıcılardan uzak durulması gerekir. Kürtaj İşlemi öncesinde cinsel ilişkinin bir sakıncası yoktur.

Kimlik belgelerinizi yanınızda bulundurun. Yanınızda bir refakatçinizin bulunması uygun olacaktır, ancak yalnız da gelinebilir. İşlem için gelirken mümkün olduğunca rahat ve pamuklu giysiler tercih edilmelidir.

Operasyon sonrası 10 gün cinsel ilişkiden uzak durulmalı, yaklaşık 10 gün havuza, denize ve küvete girilmemelidir.

İşlem sonrası ilk 10 gün kanamanız olacaktır. Bu, rahmin kalıntı ve pıhtılardan tamamen temizlenmesi dolayısıyla oluşan kanamadır ve adet kanamasıyla karıştırılmamalıdır. Bu kanama bittikten sonra bir tam adet döngüsü zamanı içinde tekrar adet görülür. Kürtaj sonrasında 40-45 gün içinde adet görülür.

İstanbul kürtaj fiyatları, kliniğimiz tarafından hastalarımızın hijyenik bir ortamda, sağlıklı bir şekilde hizmet görmeleri için kullanılan bütün malzemelere göre listelenmiştir. Bu aşamada değişen fiyatların temelinde yatan etmenler, ilaç kullanımı olsa da hastanın gebelik haftası ve ayı da ücret değişiminin olmasına neden olur.

Sisli Atasehir Ümraniye Beylikduzu Kürtaj Doktoru.