Kumburgaz Kürtaj Merkezi
Kumburgaz Kürtaj KLİNİĞİ

Hamile kalmak her zaman mutlu bir durum değildir. Kadınlar çeşitli nedenlerle çocuk sahibi olamayacaklarını hissedebilir ve hamileliği sonlandırmak mı yoksa sonlandırmak mı arasında bir kararla karşı karşıya kalabilirler.

Kürtaj İşleminin üç farklı yöntemi vardır: vakumla cerrahi sonlandırma (vakum aspirasyon), tıbbi sonlandırma ve kürtaj kullanarak cerrahi sonlandırma (kazıma). Hiçbir yöntem temelde tüm kadınlar için daha iyi veya uygun değildir; Ayrıntılı tavsiye sırasında, tüm yöntemler tam olarak bildirilir ve ilgili avantaj ve dezavantajlara işaret edilir. Bireysel bir karar vermenin tek yolu budur.

Vakumlu Kürtaj  cerrahi sonlandırma (vakum aspirasyonu ) gebeliğin beşinci ila 10. haftası arasında (son adet döneminin 1. gününden itibaren hesaplanır) mümkündür. Hasta , prosedürü kısa bir süre içinde yaptırıp yaptırmama seçeneğine sahiptir. Genel anestezi veya altında lokal anestezi gerçekleştirilmesini ister. Her iki durumda da, komplikasyonlar için herhangi bir risk faktörü yoktur. ( örn. kardiyovasküler hastalıklar, anemi ).

Vakum Aspirasyonla yapılan kürtaj güvenli bir cerrahi prosedürdür ve uygun şekilde eğitilmiş doktorlar tarafından yapıldığında nadiren komplikasyonlar görülür. Hamilelik dokusu zamanın yüzde 99’unda tamamen çıkarılabilir. Çok erken kürtajlarda (7. haftadan önce) rahimde kalan hamilelik dokusu riski daha yüksektir. 7 haftadan küçük Ultrasonda  görmek daha zor. Sonra bir kürtaj gerekli olabilir.

”600 ₺’den Başlayan Fiyatlarla”

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Lokal anestezi altında Vakumlu Kürtaj

Doktor rahim ağzını ve rahim ağzını lokal anestezi ile lokal olarak uyuşturur; bazı işlemler hasta tarafından hissedilebilir. Prosedürün geri kalanı ağrısızdır. Rahim boşluğuna ince bir plastik tüp itilir ve hamilelik dokusu ve rahim iç zarı emilir (emme küreti). Doktor daha sonra doku kalmadığından emin olmak için uterus boşluğunun gerçekten boş olup olmadığını kontrol etmek için ultrason kullanır.

İşlem sadece birkaç dakika sürer ( yaklaşık  üç ila beş dakika) ve kadın yaklaşık bir saat sonra eve gidebilir. Aspirasyondan hemen sonra bir ultrason kontrolü yapıldıysa, genellikle bir takip kontrolü gerekli değildir. İşlemden sonra uterus boşalınca refleks olarak kasıldığından geçici adet benzeri kramplar oluşabilir. Gerekirse ağrı kesiciler ( örn İbuprofen) uygulanabilir. Hafif kanama da mümkündür.

Sedasyon ile Kürtaj

İşlemden önce bir anestezist damar yoluyla anestezi uygular ve hasta uykuya dalar. Kısa anestezi yaklaşık  beş ila on dakika çalışır. Gebeliğin sonlandırılması işlemi, lokal anestezi altında cerrahi sonlandırma ile aynıdır. Kısa bir gözlem döneminden sonra kadın evine gidebilir.

Küretaj

Tıpta kürtaj, uterusun kazınmasıdır. Doktor, kaşık şeklinde bir alet (küret) ile gebelik dokusunu rahimden gevşetir veya çıkarır. İşlem genel anestezi altında gerçekleşir. Ancak eskiden sıklıkla kullanılan bu yöntem artık tek gebelik sonlandırma yöntemi olarak önerilmemekte; prosedür daha uzun sürer ve aspirasyondan daha yüksek komplikasyon oranı ile ilişkilidir. Bir kürtaj esas olarak, başka bir kürtaj yönteminden sonra uterusta daha sonra çıkarılması gereken kalıntılar varsa kullanılır.

Kürtajdan sonra hangi komplikasyonlar ortaya çıkabilir?

Uygun şekilde yapılmış bir cerrahi kürtajdan sonra ve kürtaj hapı aldıktan sonra fiziksel komplikasyon riski genel olarak çok düşüktür. Bunlar şunları içerir:

• Şiddetli kan kaybı, ateş ve şiddetli pelvik ağrı. Bu işaretler artık gebelik dokusunu veya bir enfeksiyonu gösterebilir ; işlemi yapan doktora başvurunuz.

• Rahim veya serviks yaralanmaları ve cerrahi kürtajlarda anestezi olayları.

• Bir dış gebelik varlığı ( özellikle bir  ektopik gebelik), ön incelemelerde bu şekilde tanınmadı. Tarif edilen yöntemler dış gebeliği sonlandırmaz; zamanında fark edilmezse kadın için hayati tehlike oluşturabilir.

Daha önce kürtaj yasaklandığında, sağlıksız koşullarda ve hamileliğin sonlarında uygun olmayan aletlerle vasıfsız kişilerce yapılıyordu. Bu nedenle geçmişte komplikasyonlar ve hatta ölümler çok yaygındı.

Kürtaj sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Kanama ve adet dönemi benzeri kramplar (doğum sonrası), gebeliğin her türlü sonlandırılmasının sonuçları arasındadır. Cerrahi kürtajdan sonra kanama genellikle adet döneminde olduğundan daha az belirgindir. İlaçlı kürtajdan sonra kanama biraz uzar ve yoğunlaşır ve karın krampları daha yoğun olabilir.

Olası enfeksiyonu önlemek için kanama devam ettiği sürece kadın vajinaya (tampon) herhangi bir şey sokmamalı, banyo yapmamalı veya cinsel ilişkiye girmemelidir.

Kadının işlemden önce hissettiği hamilelik belirtileri ( örn. mide bulantısı, göğüs çekmesi) işlemden sonra birkaç gün daha devam edebilir; genellikle bir hafta içinde azalırlar.

Bazı durumlarda doktor, hamileliğin ilk üç ayından sonra da hamileliği sonlandırabilir.

• Hamile kadının zihinsel veya fiziksel sağlığı veya yaşamı için ciddi bir risk varsa,

• Çocuğun ciddi bir zihinsel veya fiziksel engelli olması bekleniyorsa,

• kadın hamile kaldığında henüz 14 yaşına gelmemişse.

Doktorlar, hamile kadını yakın bir ölümcül tehlikeden kurtarmak için gerekli olmadıkça, kürtaj yapmak veya kürtaja katılmak zorunda değildir. Bu aynı zamanda yasal olarak düzenlenmiş sağlık mesleklerinde çalışanlar için de geçerlidir.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız

Herhangi bir bilginizi vermeden randevu alabilir , tüm sorularınızı sorabilir , kürtaj yaptırabilirsiniz. Kürtaj işlemi öncesinde ve sonrasında iletişim numaramızdan tüm sorularınızı ya da randevu isteklerinizi bize iletebilirsiniz. Dilerseniz web sitemizde bulunan online bölümlerimizden fiyat bilgisi, randevu talebi ve merak ettiğiniz tüm sorularınızı çekinmeden online olarak bize gönderebilirsiniz.