Kürtaj Fiyatları 2024 Ne Kadar?

Günümüzde gebelik sonlandırma diye adlandırılan kürtaj işlemi en çok tercih edilen operasyonlarından biridir. Bu nedenle en çok araştırılan kelimelerin başında İstanbul kürtaj fiyatları 2024 gelmektedir.

Kürtaj Nedir?

“Gebelik sonlandırma”,”küretaj” , “çocuk aldırma” ve “bebek aldırma” tabirleri anlamında kullanılsa da aslında kadın hastalıkları ve doğum uzmanlığında kürtaj bir çok tanımlamayı içine almaktadır. Kürtaj işlemi gebelik sonlandırma dışında da tanı amaçlı biyopsi veya anormal uterin kanamalarda tedavi amaçlı olarak yapılan bir işlem olarak da uygulanmaktadır. Bu işlem tıp dilinde D&C (dilatasyon ve küretaj) olarak ifade edilir. Kürtaj uzmanlık gerektiren bir işlemdir ve Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı tarafından yapılmalıdır.

Vakumlu Kürtaj Fiyatları

İstanbul Kürtaj Fiyatları 2024 Özellikle Türkiye ve İstanbul 2024 yılında vakumlu kürtaj fiyatları 3.000₺ ile 9.000₺ arasında kürtajın yapılacağı merkeze göre değişiklik göstermektedir. Doktorun tecrübesi, kullanılan malzemelerin hijyenik ve tek kullanımlık olması da bu fiyatları etkilemektedir.

Kürtaj Ücretleri, kürtaj yapan yerlere, şehirlere göre, doktora göre değişir. Fakat en önemli etken gebeliğin haftasıdır. Kürtaj yaptırma kararı verirken doktorun tecrübesi , gittiğiniz kliniğin fiziki ve hijyen koşulları oldukça önemlidir.

Devlet Hastanesinde Kürtaj Fiyatları Ne Kadar?

Devler hastanelerinde kürtaj ücretleri işlemi yapılmaktadır. Ancak bu işlemin bazı prosedürleri vardır. Devlet hastanesinde kendi rızanız ile kürtaj olmanız mümkün değildir. Gebelik sonlandırma yapılabilmesi için anne sağlığının tehlikede olması gerekmektedir. Diğer türlü kürtaj olmanıza izin verilmez ve bu işlem için özel hastaneler veya klinikleri tercih etmelisiniz.

Kürtaj Ne Zamana Kadar Yapılabilir ve Kürtaj Ücretleri?

İstanbul kürtaj fiyatları Kürtaj için süre sınırının farklı açılardan değerlendirilmesi gerekir. Bazı vakalarda kesinlikle süre sınırı yoktur ve esas olan anne sağlığıdır. Böyle durumlarda gebelik kaçıncı haftada olursa olsun, annenin sağlığını tehdit eden bir durum var ve gebeliğin sonlandırılmasından başka çare yoksa, kürtaj yapılabilir.

Eğer gebeliğin anne sağlığına hiçbir zararı yok ve bebek de sağlıklı ise bu defa durum değişir. Bu tür durumlarda sadece 10.haftaya kadar gebelik sonlandırılabilir. Eğer böyle durumlarda gebelik süresi daha uzun ise yasal olarak gebeliğin sonlandırılması suç olarak kabul edilir ve bunun ağır bir cezası vardır. Böylesine durumlarda devlet denetiminde olan kamu ve özel hastaneler işlem yapmaz. Bu durum, insanların merdiven altı yerlere gitmesine neden olur ve farklı sağlık sorunları meydana gelir. Sağlıklı bir gebelik 10 haftalık olana kadar sonlandırılabilir. Bu süre hesaplanırken son adet görülme tarihine göre hareket edilir ve bu durum ultrason muayenesi ile kesinlik kazandırılır. Yani sadece hastaların beyanlarına göre bir hareket etme durumu söz konusu değildir. Kürtaj işleminin uygulanabilmesi için bir diğer şart ise hastanın yaşı ile ilgilidir. Eğer hasta evli ve 18 yaşından büyükse eşi ve kendi rızası ile gebeliği sonlandırabilir. Bekar ve 18 yaşından büyükse kendi rızası işlem için yeterlidir.

Kürtaj Yapıldığı Anlaşılır Mı?

Birçok kadın, kürtaj işleminin eşleri, tanıdıkları ya da diğer insanlar tarafından anlaşılmasından çekinir. Hasta ve doktor arasındaki gizlilik esasına dayanarak, özel muayenelerde ve hastanelerde yapılan kürtaj işlemleri kayıtlarda bulunamaz. Aynı zamanda kürtaj yapıldığı, sonraki cinsel ilişkilerde de anlaşılmaz. Dolayısıyla kürtajın farklı bir kişi tarafından anlaşılması mümkün değildir.

Kürtaj Öncesi Ne İşlemler Yapılır? Nelere Dikkat Etmek Lazımdır?

İstenmeyen gebelik için müracaatta detaylı bir muayene yapılır. Ultrasoundda gebeliğin büyüklüğü, uterus anomalileri (septum, çift uterus vb.), myom, dış gebelik veya çoğul gebelik ve başka patolojilerin olup olmadığı araştırılır. Hastanın geçirdiği ameliyatlar, sezeryan veya normal doğum veya alerjik bir durumu olup olmadığı sorgulanır. Ne tür bir anesteziyi tercih eder; lokal veya sedoanaljezi ve anestezi şekli sorulur. Anestezi hakkında bilgi verilir.

Kürtaj Sonrası Tekrar Gelmem Gerekiyor Mu?

Kürtaj Fiyatları 2024 Kürtaj işleminden sonra, yapılan işlemi takiben 10 gün içinde tekrar kontrol randevusu almanız gerekmektedir. İstanbul kürtaj fiyatları Hastanın sağlık durumu ve yapılan işlemin sağlıklı bir şekilde sonuçlanıp/sonuçlanmadığını doktor muayene ederek gereken takibi sonlandırır.

2. ve 3. Kere Kürtaj Olmak Riskli midir?

İlk kürtajda olduğu kadar nadir riskler ikinci ve üçüncü kürtajlarda da vardır. Yani ilk gebelik kürtajında ne kadar bir komplikasyon varsa tekrarlayan her kürtajda da aynı oranda riski vardır. Yapılan kürtajın riski sağlıklı bir şekilde yapılmasıyla ilgilidir. Sayının artması ekstra başka bir risk oluşturmaz.

Kürtaj İçin En Uygun Hafta Nedir?

Hasta başvurduğunda yapılan vaginal ultrasonda eğer gebelik izlenebiliyorsa küçük de olsa fazla büyümeden bir an önce alınmalıdır. Gebelik sonlandırmalarında en uygun hafta 5-6-7 haftalardır. Eğer istenmeyen gebelik 8.-10. gebelik haftaları arasında ise kürtajın daha riskli olabileceği hasta ile paylaşılmalı ve gerekli önlemler alınarak en uygun şartları sağlayarak kürtaj işlemi uygulanmalıdır.

Detaylı Bilgi İçin;