KÜRTAJ SONRASI “PARÇA KALMASI” NEDİR?

Kürtaj Sonrası Parça Düşmesi

Nadir olmakla birlikte bazı kürtaj vakalarında gebelik tam olarak alınamayabilir. Kanama ve enfeksiyon oluşabilir. Belirli bir sure sonra ortaya çıkan fazla miktarda olan ve kesilmeyen kanama ile kendini belli eder. Ciddi bir tehlike yaratmaz. 5 haftadan küçük ve 10 haftadan büyük gebeliklerde daha fazla görülür. Parça kalmışsa doktor tekrar kürtaj yapma gereği duyabilir

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Yasal gebelik  sınırları içinde ve usulüne uygun olarak yapılan kürtajlarda yaklaşık olarak %3-5 oranında gebelik materyallerin tam olarak alınamaması sorunu ortaya çıkabilir. Özellikle de rahim içerisinde miyom varsa ve rahim içi boşluğu miyom yüzünden normal anatomisinin bozulduğu durumlarda bu sorun ortaya çıkabilir. Bu durum kendini bir iki hafta geçmesine rağmen devam eden kanama şeklinde belli eder.

Özellikle kürtaj işlemi sonrası 2. günden 15. güne kadar adet miktarını geçmeyen kanamalarda endişeye gerek yoktur. Ancak iki haftayı aşan kanamalarda ya da ilk iki haftadaki aşırı kanamalarda doktorunuza müracaat etmelisiniz. Bu durumda parça kalması ya da enfeksiyon söz konusu olabilir.

Rahim içinde parça kalması durumunda kanama kürtajdan sonraki günlerde azalmaz hatta  daha da artabilir. Hasta parça parça kanamalı pıhtılar düştüğünü veya aşırı kanama olduğunu farkedebilir. Bazen hasta ufak veya büyük bir parça düşürebilir. Ağrı normalde kürtajdan sonra genellikle 1-2 günde geçmesine rağmen parça kalması durumunda daha uzun sürebilir ve kramp tarzında adet sancısı benzeri ağrılar olabilir. Ağrı veya aşırı kanama olması şart değildir bazen parça kaldığı halde tüm bunlar olmaz ve sadece  jinekolojik  kontrolde tesadüfen farkedilir.

Özellikle kalan parçanın temizlenmesi işlemi kürtaj işleminden daha az zaman da çok basit olarak yapılmaktadır. Ayrıca hastanın herhangi bir anestezi işlemine ihtiyaç duyulmaz. Rahim de parça kalması eğer fark edildiğin de temizlenmesi durumun da hasta da kadın hastalıkları, adet düzenleri ve hamile kalma konuları ile alakalı olarak hiçbir sakınca bulunmamaktadır. Çoğunlukla küçük haftalar da uygulanılan kürtaj işlemlerinin sonrasın da hasta da devam eden kanamalar ve kasık ağrıları oluşmasına neden olmaktadır.

Kürtaj sonrasında parça kalması hekimin deneyimine bağlıdır. Kürtaj sonrasında parça kalıp kalmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.