Kürtaj Süresi

Gebe kalan hastalarımızın en çok merak edip araştırdığı konu kürtaj süresidir. Yani kürtajın ne zaman en son yapılacağı ve en erken ne zaman yapılacağı konusu. Düşünmek isteyen ve henüz kürtaj kararı almamış bireyler için bu süreyi sağlıklı kullanmak önemlidir.  Ve son adet tarihinin ilk günü itibaren gebelik süresi hesaplanır. Ultrason ölçümü ile sizin kafanızdaki gebelik haftası ayni olmayabilir. Bunun için mutlaka önce muayene olmalısınız.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kürtajın  yasal süresi son adet tarihinin ilk gününden itibaren sayıldığında 10 haftadır. Ancak döllenmenin erken olması durumunda bu süre hiç farkında olmadan aşılabilir. Bu nedenle istenmeyen gebeliklerde son haftanın beklenmemesi gerekir.

Ancak 10 hafta üstünde bir gebelikte anomali varsa ve bu durum üç kişiden oluşan Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı tarafından raporlaştırılırsa kürtaj işlemi gerçekleştirilebilir.

Bir gebe kadın gebelik sonlandırma kararı almışsa bu konuda bazı kurallara uyması gerekir. Bunların en mühim olanı gebeliğin süresidir. Bir gebelik onuncu gebelik haftasını aşar ise o zaman devreye yasalar girer. Ve yasa koyucu bu durumu onuncu haftada sınırlar.  Üzerine işlem yapılmaz.  Yapılırsa yaşadığı kürtaj ya da illegal kürtaj olarak kabul edilir. Yani Türkiye Cumhuriyeti Devleti sınırlarında gebelik kürtaj suresi 10 haftadır.  Ancak bu gebelik de bebek ölü ise kalp atışı yok ise ve anne için risk varsa bebekte engel varsa o zaman yasa koyucu kürtaja engel olmaz. Yasaldır.  2 buçuk ay olarak sınır koyulmuştur.  Buna hastalarımızın riayet etmesi gerekir. Süre aşımı durumunda kürtaj yapmak yasal değildir.  Kürtaj Süresi göze alınarak sin adet tarihine göre dikkatli ve zamanlı planlı davranmak gerekir. Süre aşılması annede bazı riskler doğurabilir.  Bu nedenle bir süre belirlenmiştir.
Kürtaj olmaya gelirken sedasyon tipi anestezi uygulanacak hastaların mutlaka, 4-6 saat öncesinden yeme ve içmesi bırakması gerekmektedir. Sigara kullanan kişiler işlemden önce 4-6 saat sigara içmemelidir.

Kürtaj işlemi Ülkemizde Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanları  tarafından yapılmasına izin verilmiştir.
Şüpheli durumda  Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanına başvurulmalıdır. Eğer doktora başvurma imkanı yoksa eczanelerden alınan idrar testleri gebelik olup olmadığı öğrenilmelidir. Ancak bu testlerin sonuçlarının kesin olmadığı bilinmelidir.

Kürtaj ,küçük bir cerrahi müdahale olmakla birlikte dikkatli yapılması ve özen gösterilmesi gereken bir işlemdir.

Kürtaj işleminin sizin için önemini bildiğimizden size ve bu operasyona çok önem veriyoruz. Bu operasyonun sizin tarafınızdan zor alınan bir karar olduğunu biliyor, hasta gizliliğin bizim içinde çok önemli olduğunu bilmenizi istiyoruz.