KÜRTAJ ÜCRETLERİ
İSTANBUL

Kürtaj fiyatları 2022 yılı içinde önceki yıllara göre artış göstermiştir. Kürtaj fiyatlarındaki artış genellikle yıllık %10-20 civarında olmaktadır.  Kürtaj fiyatları her klinikte farklıdır.  Bunun birçok nedeni vardır.

Kürtaj sonrası yapılan bu kontrol genellikle ücretli değildir.   Ancak ek bir müdahale yapılacak olursa kürtaj ücretine yansıyabilir.
Tüm cerrahi işlemlerde olduğu gibi kürtajdada uygulayan hekimin bilgisi, yeterliliği ve deneyimi kullanılan malzemenin kalitesi ve tek kullanımlık olması, sterilizasyona verilen önem ve hastanın işlem öncesi ve sonrası kontoforu gibi faktörler işlemin fiyatını belirler.

Kürtaj işlemi “küçük cerrahi müdahale” sınıfına girdiğinden kürtaj fiyatları genellikle sanıldığı kadar yüksek değildir.Aslen başarılı ve risksiz  bir operasyonun anahtarı kürtajı uygulayan Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı ve Anestezi Uzmanındadır. Kürtajın  yapıldığı merkezin güvenilirliği ve ve  hekimlerinin bu konudaki tecrübesi çok önemlidir.

Aşağıdaki iletişim butonlarından 7/24 bilgi ve randevu alabilirsiniz.

600 ₺’den Başlayan Fiyatlarla

Kesinlikle Bilgi Gizliliğiniz sağlanmaktadır.

Kliniğimizde Kürtaj Ücretleri;

• 4 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 7×× TL olarak belirlenmektedir.

• 5 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 7×× TL olarak belirtilir.

• 6 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 8×× TL olarak belirlenir.

• 7 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 8×× TL olarak belirtilmektedir.

• 8 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 9×× TL olarak belirtilmiştir.

• 9 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 9×× TL olarak belirlenmiştir.

• 10 Hafta gebelik kürtaj fiyatı 1××× TL olarak belirtile bilinir.

Kürtaja karar verirken nelere dikkat etmelidir?

• Kürtajın kararını vermek zordur.  Belki çocuğu evlatlık vermek gibi yasal başka alternatifler bulunabilir. Kürtaj sonrası da psikolojik destek alınabilir.
• İşlemin yaptırılacağı sağlık kuruluşu doktor ve merkez  araştırılmalı, referanslı-lisanslı kurumlar tercih edilmelidir. Uzman doktorun tecrübesi-başarısı; uygulanan yöntemler, risk ve komplikasyonları, anestezi seçenekleri sorgulanmalıdır.
• Hamileliği ve süresini doğrulamak için ultrason taraması yaptırılmalıdır.

Kürtaj yasası

Türkiye’de küretaj 1983 yılında yasallaşmıştır. Yasaya göre 18 yaşını doldurmuş her kadın, gebelik 10. haftasını doldurmamış ise kürtaj yaptırabilir. Bekarsa işlem için kimsenin onayı gerekmez ancak evlilik durumunda eşin de onayı istenir. Bu süreden sonraki gebelikler ancak uzman doktorlardan oluşan bir heyet kurulu kararıyla sonlandırılır. 15 yaşından küçük hamilelikler çocuk istismarı kategorisinde değerlendirildiği için yasal işlem başlatılır.

Kürtaj risklerini azaltmak için neler yapılabilir?

İlk iki hafta boyunca uygulanması gereken genel uyarılar şunlardır:

• Hiçbir kimyasal ürün kullanmadan sadece suyla duş alın. Küveti doldurup içine oturmayın.

• Cinsel ilişkiden kaçının.
• Tampon yerine hijyenik ped kullanın.
• Suda yüzmeyin.

Devlet hastanelerinde kürtaj yavaş yavaş kalktı. Bazıları, ‘Yapıyoruz’ diyor ama haftalar sonraya gün veriyorlar. Kürtaj yapan hastaneler baskı görebiliyor. Geçici görevlendirmeler ya da sıklaştırılan vergi denetimleri ile kürtaja engel olmaya çalışılıyor.”

Devlet Hastanelerinde Kürtaj Hizmetleri raporuna göre, 81 ilin 53’ünde isteğe bağlı olarak kürtaj hizmeti veren hastane yok. Batı Marmara ve Doğu Karadeniz bölgelerinde, isteğe bağlı kürtaj servisi veren devlet hastanesi hiç yok. Türkiye genelinde 431 devlet hastanesinden sadece yüzde 7 si isteğe bağlı kürtaj hizmeti veriyor, yüzde 11 ‘i ise kürtaj hiç yapmıyor.

Kürtaj, bir doğum kontrol yöntemi değildir. Daha güvenli birliktelikler için, doğum kontrol hapları, rahim içi araçlar ve kondom kullanılmalıdır.

10 haftayı geçen gebeliklerde kürtaj yapılabiliyor mu?

Gebelik 10. haftadan fazla ise ve anne hayatını tehdit eder veya doğacak bebek ciddi bir sağlık sorununa sahipse uzman heyet ve kuruldan alınan gerekçeli raporlar ile gebelik sonlandırılır. Bunun yanı sıra kadının rızası olmadan ya da kadının rızası ile 10 haftadan büyük gebelikleri sonlandıran ve buna izin verenler için hapis cezası uygulanıyor. Aynı şekilde kürtaj yapma yetkisi olmayan kişiler de koşullar ne olursa olsun hapis cezası ile cezalandırılıyor.

Güvenli ve yasal kürtaja erişim aslında bir halk sağlığı sorunudur. Bir gebeliği güvenli ve yasal olarak sonlandırabilmek, kadını yasa dışı ve evde yapılan kürtaj yöntemlerinden uzak tutarak sağlığını koruma altına almaktır.

Kürtaj Günah mıdır?

Kürtaj hakkında yıllardır süren bir soru işareti bulunmaktadır. Özellikle kadınlar, yaptırdıkları bu operasyon nedeni ile günaha girip girmediklerini merak eder. Bu konu hakkında en detaylı ve doğru bilgi Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından verilmiştir.

Diyanet İşleri, ailelerin bakıp yetiştirebileceği kadar çocuk sayısına sahip olmalarının önemli olduğunun altını çizmekle birlikte, gereğinden fazla çocuk sahibi olmamak için ailelerin bazı önlemler alabileceğini dile getirmiştir. Bu yöntemlerden kasıt, karı – kocanın hamilelik durumuna izin vermemek adına farklı yöntemlerden birisini kullanarak korunmasıdır. Dinimiz, kadın ya da erkeğin hamile kalınmaması için korunmasına olumlu yönde bakmaktadır.

Kürtaj Süresi

Kürtaj Operasyonu ,  5-8 dakika sürmekte ve hasta müdahaleden sonra 1  saat gözlem altında tutulur, 1 hafta sonra kontrole çağırılır. Müdahale sonrası  hasta isteği ile doğum kontrolü amaçlı spiral  takılabilir. Böylece bundan sonraki dönemde tam korunma sağlanmış olur.

Kürtaj Öncesi Yapılan Testler

Her cerrahi girişim kısa veya uzun sürsün hastalar ayrıntılı değerlendirilmelidir. Kronik hastalık açısından araştırılmalıdır. Mutlaka  kadında kan değerleri, kan grubu, kanama ve pıhtılaşma zamanına bakılmalıdır.

Kürtaj’da Kan Uyuşmazlığı

Kan uyuşmazlığı  olan çiftlerde kürtaj sonrası kan uyuşmazlığı iğnesi yapılması gerekir.  Kadının kan grubu Rh(-) negatif, eşinin RH(+) olması kan uyuşmazlığı olduğunu gösterir. Bu durumda kan uyuşmazlığı iğnesi yapılması zorunludur.

Kürtaj Sonrası Bakım

• 7-10 gün kadar cinsel ilişki önerilmez, özellikle kanamanın tamamen bitmesi gerekli.

• Bir hafta vajinal tampon kullanmayın ve vajinayı yıkamayın.

• Bir hafta ağır iş yapmayınız. Normal rutin hayatınıza hemen dönebilirsiniz.

Kürtaj Sonrası Hamilelik

•  Kürtaj sonrası 1 hafta sonra aile planlaması konusunda bir yöntem almak uygundur. Doğum kontrolü yöntemlerden birini seçin.

• Kürtajdan tahminen 2 hafta sonra yumurtlama oluşabilir ve gebelik oluşabilir. Biz , kürtaj sonrası rahim içerisinde parça kalıp kalmadığını ve gebeliğin devam edip etmediğini ultrason ile kontrol ederiz.

Kürtaj İşlemi İçin Gereken Şartlar Nelerdir?

Kürtaj işlemi için gerekli olan sağlık ve yasal konularda birtakım koşulların gerçekleşmesi gerekmektedir. Bu koşullar şu şekilde sıralanabilmektedir;

– Gebeliğin ultrason veya kan testi ile teşhis edilmesi.

– Gebeliğin 10 haftadan küçük olması .

– Evlilerin eşi , 18 yaşından küçük kadınların aile  izni olması.

Kürtaj Öncesinde  Dikkat Edilmesi Gerekenler ?

Kürtaj işlemi oldukça mini cerrahi bir uygulamadır. Birtakım risk faktörleri elbette var. Günümüzde anestezi uygulaması ile gerçekleştirilen işlemde anestezi için 5 saat açlık gerekir. Aynı zamanda kullanılmaması gereken birtakım ilaçlar  bulunmaktadır. Bu nedenle mutlaka doktorun önerilerine mutlaka uyulması gerekmektedir.

Eşin Rızası Olmadan Kürtaj

Evli kadının kocasından habersiz bir biçimde hamileliği sonlandırması duygusal güveni sarsan davranışlarda bulunmakla evlilik birliğinin ve müşterek hayatın temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açılmasına ve duygusal şiddet içeren bir hareket ve davranış olduğundan dolayı boşanmaya gerekçe sayılan davranışlardandır.

Bilgilerim gizli kalacak mı?

Bilgilerimin üçüncü şahıslarla paylaşılma ihtimali var mı?

Lütfen merkezimizle iletişime geçin ve tedaviniz de dahil olmak üzere tüm bilgileriniz yasal haklarınız kapsamında tamamen gizlidir (RG 01.08.1998.23420). Üçüncü şahıslara hastalığınız ve tedaviniz hakkında bilgi vermeniz mümkün değildir.

Muayenehaneye başvuru nedeniniz ve size ait kaydedilen tüm bilgiler sizin yasal haklarınız kapsamında (TC Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği RG 01.08.1998 ,23420) tümüyle gizli tutulacaktır. Başka şahıslara hastalığınız, tedaviniz ve şikayetiniz hakkında bilgi verilmesi mümkün değildir.

Kürtaj E-Devlet / E-Nabız Kayıtları

Gizlilik unsurlarından dolayı e-devlet veya e-nabız gibi kanallarda bu uygulamanın geçmesine izin vermiyoruz. Kürtaj yaptırmak isteyenlerin merak ettiği bir diğer husus e-devlet kayıtları oluyor. Bunun üzerine: Gizli kürtaj hizmetimizden faydalanmanız esas alırız