RU 486 KÜRTAJ HAPI

BU TÜR İLAÇLARIN TÜRKİYE’DE SATIŞI, KULLANIMI VB İLLEGALDİR.

Mifepriston  RU 486 tek başına kullanıldığında başarı şansı yani gebeliğin bir düşükle sonuçlanması olasılığı %60 civarındadır.
Amerikan İlaç ve Gıda Dairesi  aşağıdaki durumların varlığında RU-486 “Sağlık Bakanlığı aile planlaması kanunu, 10. haftaya kadar gebeliklerde eşin izni ve 18 yaşından küçükse ailenin rızasının alınması koşuluyla düşük yaptıran hapların kullanımına izin veriyor. Dikkat edilmesi gereken nokta, bunların doktor denetiminde, uygun sağlık koşullarında uygulanmasıdır. Maalesef kadınlarımız bu ilaçları gelişigüzel eczanelerden alıp kullanmaya çalışıyor ve sağlıklarını tehdit altına sokuyorlar. Bu haplar gebeliği, kanama ile sonlandırdığı için bilinçsizce alınırsa aşırı kanama ve şok ölüme neden olabilir.

RU 486 KULLANIMI SAKINCALI DURUMLAR:

• 7 haftadan büyük fetüs
• Rahim içi Araç Spiral
• Dış Gebelik
• Böbrek üstü bezi ile ilgili sorunlar.
• Kan sulandırıcı ilaç
• Kanama  Pıhtılaşma sorunu
• Steroid Kortizon
• İlaç kullanımını takiben 2. ve 3. aşamalarda kontrole gelme olanağının olmaması
• Acil müdahale edilebilecek olanakların olmaması
• Kullanılan ilaçlara  bir alerji olması.

BU TÜR İLAÇLARIN TÜRKİYE’DE SATIŞI, KULLANIMI VB İLLEGALDİR.

Dünya Sağlık Örgütünün araştırmasına göre RU486 kullanımı sonrası tam olmayan düşük gerçekleşmesi durumunda %30 olguda pelvik enfeksiyon ortaya çıkmaktadır.

Mifepriston ile ilgili düzinelerce bilimsel araştırma yapılmış olmasına karşın ilacın etkinliği ve güvenilirliği konusunda bilimsel arenada hala daha tartışmalar devam etmektedir.

Lütfen Vakumlu Kürtaj Fiyatları için bize ulaşın.  İlaç kullanımı riskli olabilir.

Hemen her ülkede satışı ve kullanımında sınırlandırmalar bulunur ve sadece yetkili doktorlar tarafından verilir. Bazı ülkelerde kontrolü sağlayabilmek için her hapın üzerinde bir numara bulunur ve bu sayede hangi hapı hangi doktor ya da kliniğin satın aldığı bilinebilir.
Hapların 10. haftadan sonra kullanımının bazı koşullara bağlı olup “Bu süreyi aştıktan sonra bu ilaçlar, ancak sakat veya ölü bebeği doğurmak için kullanılabilir” .

Etkisini 5-8’inci haftalarda gösteren, Türkiye’de bulunmayan RU-486’yı bazı hastalar, ilacın üretildiği Fransa’dan getirtiyorlar, bunları duyuyoruz.
Bu tür haplar ehil ellerde kullanılırsa gerçekten anne sağlığını kurtarıcıdır. Ölü bebeği doğurtmak için kullanılır. Çünkü ölü bebek anne karnında uzun süre kalırsa anneyi de zehirleyerek öldürür. Ya da annenin şekeri varsa ve şeker krizine girerse, bebek solunum güçlüğü çeker. Doğumu hızlandırmak için yine bu haplar kullanılır. Bir diğer kullanılma şekli de tansiyonu aşırı derecede yükselen anneye bu ilaç yardımıyla doğum yaptırılır. Annenin tansiyonu normale döner, hayatı kurtulur. Kadınlara tavsiyem kesinlikle doktora danışmadan bu hapları almaya kalkmamaları.”