VAKUMLU KÜRTAJ NASIL OLUR ?

VAKUM YÖNTEMİ İLE ÇOCUK ALDIRMA FİYATLARI

Hastaya vakumlu kürtaj işlemi uygulamadan önce gebelik şüphesi olan hasta ultrasonografi ile muayene edilir. Muayenede gebelik kesesi görülmemiş ise vakum yöntemi uygulanmaz. Vakum

Vakumlu kürtaj yönteminin eski ve klasik kürtaj yöntemlerine göre birçok avantajı vardır. Bu avantajlar bebek aldırma sonrası iyileşme sürecinde hissedilmekte ve kendini göstermekte ve iyileşme dönemi süresini kısaltmaktadır.

Vakumlu kürtajın avantajları nelerdir?
• Enfeksiyon riskinin çok çok az olması.
• Operasyonun süresinin daha kısa sürmesi.
• Kürtaj bebek aldırma işlemi sonrasında vajinal kanamanın az olması.
• Rahim içerisinde parça kalma riskinin az olması..

Vakumlu kürtaj , vakum metodu ile çocuk aldırma işlemi lokal ya da genel anestezi altında yapılır. Genel anestezi sırasında kişinin bilinci kapalı ve uykuda olduğu için bir ağrı ya da sızı hissetmez. Ancak lokal anestezi esnasında çok hafif bir ağrı hissedilebilir. Ancak bu kişilerin kaldıramayacağı kadar ağır bir ağrı değildir. Ağrısız Acısız konforlu bir yöntemdir. 10 haftaya kadar vakum yöntemi ile çocuk aldırabilir. 2 buçuk aya kadar bebek aldırma yasaldır.
Vakumlu kürtajdan sonra yarım saatlik bir dinlenme ile hasta antibiyotik ve ağrı kesicisini alıp günlük hayatına döner. Vakumlu Kürtaj sonrası kasık krampları ve lekelenme bir kaç gün sürebilir.

Vakumlu kürtaj vakum yöntemi ile bebek aldırma işlemi sonrası, 3-5 gün süren hafif ağrı ve bazen 1-2 gün, bazen 1 hafta süren miktarda kanama normaldir. Ancak aşırı yoğun kanama ve yoğun durumlarında kesinlikle hekime başvurulması gerekmektedir.
Vakumlu kürtajda rahim içi kazınmadığı ve steril uçlar kullanıldığı için doku hasarı yok denecek kadar azdır. Sadece kesenin yerleştiği yerdeki dokular hassastır ve buralarda bir hafta gibi bir süreçte hızla iyileşir.