Labioplasti nedir? (İç ve dış genital dudak estetiği)
Labioplasti genital estetik operasyonları içerisinde; iç dudak ve dış dudak estetiği için kullanılan ortak bir terimdir ama aslında günümüzde labioplasti ile anlatılmak istenen iç dudak (genital dudak) estetiğidir.
Labioplastide Hedef Nedir?
Vajina dışında yer alan, hastanin hayat kalitesini bozarak hastayı mutsuz eden, buruşmuş, kırışmış, normalden iri bir görünüm arz eden iç dudaklara doğal estetik bir görünüm kazandırmaktadır. Bayanlar iç dudak estetik operasyonunu fonksiyonel veya estetik nedenlerle ya da her iki nedenle isterler.
Neden Labiyoplasti?
Fonksiyonel nedenli labiyoplasti ;
  • Genital hijyeni sağlamakta zorluk (Örn. tuvalet kağıdı yağışması vs.)
  • Genital bölge cildin kronik şekilde sürtünmesi
  • Sıkı giysiler giyindiğinde tahriş
  • Bisiklet sürerken ve benzer spor faliyetlerinde ağrı hissetme
  • İç dudakların fermuara takılması
  • Bunun yanında bazı bayanlarda iç dudakların vajen girişini kapatarak idrar yapmada zorlama, ıkınarak idrar yapma ve idrarın bacaklardan akmasi.
  • Bazen de sarkık ve kıvrıntılı anormal iç dudaklar sık enfeksiyon, akıntı ve kokuya neden olmasi.
  • Kadınlar bu nedenle iç dudak (Genital dudak) operasyonu gereksinimi duyarlar.
Estetik nedenli labioplasti ;
  • Giysilerin altında çıkıntı görünmesi
  • ilişki sırasında utanma duygusu
  • Anormal görünüm arz eden iç dudaklardan dolayı özgüven kaybı ve huzursuzluk

Ağrılı ilişki sancılı cinsel yaşam;

Labioplasti ameliyatı yaklaşık 45 dakika 1 saat sürmektedir. Eğer aynı seansta başka  bir estetik operasyon da kombine edilirse, operasyon süresi biraz  daha uzayabilir.
Günümüzde sıklıkla uygulanan cerrahi prosüdür, eğimli lineer rezeksiyon ve kama yöntemidir.
Hastaya hangi cerrahi tekniğin uygulanacağı muayene sonrasinda ve hastanın beklentilerini de göz önüne alınarak hastayla konuşularak doktor ile hasta beraber karar verir.
Hangi işlemin yapılacağı, avantajları ve dezavantajlarına ve iç dudağın büyüklük derecesine, konumuna ayrıca hastanın kozmetik tercihlerine bakılır ve son karar verilir.