Tüp Bebek Tedavisi istanbul

İlk olarak 1930’larda ortaya atılan tüp bebek veya IVF fikri ile ancak 20 yıl sonra memelilerde döllenme gerçekleştirilebildi.  Dünyanın ilk başarılı tüp bebeği ise 1978’de İngiltere’de dünyaya geldi ve günümüze kadar yaklaşık 6 milyon bebeğin Tüp bebek (IVF) teknolojisi ile dünyaya geldiği tahmin edilmektedir. Peki tüp bebek (IVF) tedavisinin basamakları nelerdir? Gelin madde madde, sade anlatımla bu sürecin nasıl ilerlediğine bakalım.

1-İlk Görüşme

• Gerçekten Tüp bebek yapılmasına gerek var mı sorusunun cevabı belirlenir,
  • Gebelikte ortaya çıkabilecek riskler önceden belirlenip, gebe kalmadan önce bu problemler için önlem alınır,
  • Gebelik öncesi danışmanlık verilir (beslenme, folik asit, aşılar vs),
  • Tedavi başarı oranları hakkında hasta bilgilendirilir,
  • Tedavi planı belirlenir.

2-Yumurtalıkların Uyarılması

• Adetin 2. veya 3. günü ultrason ile rahim ve yumurtalıkların normal olup olmadığına bakılır. Eğer yumurtalıklarda kist veya rahim duvarında kalınlaşma var ise tedavi ertelenebilir
  • Ultrason normal ise yumurta geliştirici iğne tedavisine başlanır
  • 2-3 gün aralıklarla ultrason ve kanda östrodiol düzeylerine bakılarak yumurta gelişimi takip edilir,
  • Yumurtalar belirli büyüklüğe ve olgunluğa ulaştığında yumurtaların çatlamasını sağlayıcı bir iğne yapılır
  • Çatlatma iğnesinden yaklaşık 34-36 saat sonra yumurta toplama prosedürü yapılır.

3-Yumurta Toplama Prosedürü

• Bu prosedür ağrılı olduğu için sedasyon anestezisi altında yumurta toplanır. O yüzden hastanın mutlaka 6-8 saattir aç olması gerekir,
  • Vajinal ultrason eşliğinde yumurta toplama işlemi yapılır. Ultrasonda görülen foliküllerin içine ince bir iğne ile girilerek, negatif basınçla bu foliküllerdeki sıvı aspire edilir. Alınan sıvı laboratuvara gönderilir. Yumurta hücresi varsa diğer foliküle geçilir, yoksa folikül özel bir sıvı ile yıkanıp yumurta bulunmaya çalışılır. Ve bu işlem herbir folikül için tek tek yapılır.
  • İşlem yaklaşık 20-30 dakika sürer.

4-Yumurtaların Döllenmesi (Fertilizasyon)

• Laboratuvara gelen yumurtalar bazı özel işlemlerden geçirilir, olgun (M2) olanlar seçilir ve laboratuvar ortamında sperm ile döllenmesi sağlanır,
  • Döllenmiş yumurta yani embriyo gelişimi embriyologlar tarafından takip edilir,
  • Kaliteli embriyolar seçilerek genelde 3. gün veya 5. gün (blastokist) ana rahmine transfer edilir,
  • Kaçıncı gün transfer yapılacağı embriyo sayısı, kalitesi ve hasta özelliklerine bağlıdır.

5-Embriyo Transferi

• Ağrısız bir işlem olduğu için anesteziye gerek yoktur,
  • Transferden önce vajen ve rahim ağzı özel solüsyonlarla temizlenir,
  • İnce, yumuşak bir kateter yardımı ile embriyo nazik bir şekilde rahim ağzından geçilerek rahimin içine yerleştirilir,
  • Bu işlem abdominal ultrason eşliğinde yapılır. Ultrasonda görüntünün net olması için hastanın işlem esnasında idrara sıkışık olması istenir,
  • Transferden sonra ise embriyoların gelişmesi ve rahime tutunması için bir süre beklenir.
  • Transferden 12 gün sonra kanda gebelik testi yapılır.